Κατάλογος
Κατάλογος

Carl Zeiss IQS Deutschland GmbH

24.01.2025 01:01

Πρωτοπόρος στην ηλεκτρονική κινητικότητα.

Η τεχνολογία παραγωγής της GROB χρησιμοποιείται από πάνω από τα δύο τρίτα όλων των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η βαυαρική οικογενειακή επιχείρηση έχει κερδίσει επίσης αυτόν τον ηγετικό ρόλο στην αγορά χάρη στα υψηλά πρότυπα ποιότητάς της. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η GROB βασίζεται στο ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο της ZEISS εδώ και πολλά χρόνια.

Πώς γίνεστε πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση

Ο Martin Negele είναι επικεφαλής του Τμήματος Διασφάλισης Ποιότητας στην εδρεύουσα στο Mindelheim εταιρεία με μεγάλη παράδοση και έχει την απάντηση: "Στην GROB, αναγνωρίσαμε πριν από μερικά χρόνια ότι το μέλλον ανήκει στις ηλεκτρικές κινήσεις. Ήταν ακόμα μια αμφιλεγόμενη δήλωση εκείνη την εποχή, αλλά πήραμε το ρίσκο. Σήμερα, έχουμε μερίδιο αγοράς 67% στην τεχνολογία στάτη, μεταξύ άλλων. Αν κοιτάξετε ένα σύστημα ηλεκτροκίνησης, η τεχνολογία παραγωγής μας είναι πολύ πιθανό να βρίσκεται πίσω από αυτό"

Η GROB κερδίζει επίσης αυτόν τον ηγετικό ρόλο με ασυμβίβαστη ποιότητα. Για να το διασφαλίσει αυτό, η εταιρεία βασίζεται στο ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο της ZEISS: "Συνδυάζουμε την τεχνολογία μικροσκοπικών, απτικών και οπτικών μετρήσεων για να επιτύχουμε βέλτιστα αποτελέσματα", λέει ο Martin Negele. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και η παραγωγή ενός πολύπλοκου εξαρτήματος, όπως ένας στάτης, μπορεί να χαρτογραφηθεί πλήρως - με μέγιστη αξιοπιστία και παραγωγικότητα.

Στάτης: απλός σχεδιασμός, σύνθετη παραγωγή

Ο κινητήρας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου έχει εντυπωσιακά απλή σχεδίαση: Ένας περιστρεφόμενος ηλεκτρομαγνήτης (ρότορας) περιστρέφεται στο μαγνητικό πεδίο ενός σταθερού μόνιμου μαγνήτη (στάτης). Και ο στάτης αποτελείται μόνο από ένα περίβλημα από χαλυβδοέλασμα, τον πολυστρωματικό πυρήνα και επαγωγικά πηνία από επικαλυμμένο χαλκό - αν και σήμερα χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο φουρκέτες αντί για πηνία από σύρμα περιέλιξης.

"Όσο συμφέρουσες είναι οι φουρκέτες ως τελικό προϊόν, άλλο τόσο απαιτητική είναι και η παραγωγή τους, ιδίως όσον αφορά την κάμψη και τη συγκόλληση", εξηγεί ο Georg Knoll, επόπτης των διαδικασιών συγκόλλησης στην GROB και επικεφαλής του εργαστηρίου δοκιμών του εργαστηρίου. "Γι' αυτό πρέπει να ελέγχουμε συνεχώς τα πάντα, από τα εισερχόμενα προϊόντα μέχρι το πλήρως συναρμολογημένο εξάρτημα" Αυτό συμβαίνει επειδή τα μη εντοπισμένα ελαττώματα μπορεί να οδηγήσουν σε απώλεια επιδόσεων ή δυσλειτουργία, και στη χειρότερη περίπτωση ακόμη και σε θανατηφόρα βλάβη ολόκληρου του κινητήρα.

Ο συνεχής έλεγχος απαιτεί έναν συνδυασμό τεχνολογιών

Μετά τη δοκιμή εφελκυσμού, μια διατομή του χάλκινου σύρματος για τις φουρκέτες αναλύεται πρώτα σε μικροσκόπιο για να ελεγχθεί η κατάσταση των μονωτικών επιστρώσεων. Μόλις οι φουρκέτες συναρμολογηθούν στον ελασματοποιημένο πυρήνα, τα συγκολλημένα άκρα των φουρκέτων ελέγχονται με τη χρήση τομογράφου υπολογιστή. Ο συναρμολογημένος και συγκολλημένος στάτης επιθεωρείται στη συνέχεια απτικά και οπτικά για να διασφαλιστεί ότι οι διαστάσεις είναι σωστές και για να αποκλειστούν επιφανειακά ελαττώματα.

"Με λίγες εξαιρέσεις, βασιζόμαστε σταθερά σε λύσεις της ZEISS", εξηγεί ο Martin Negele. "Και υπάρχουν διάφοροι λόγοι γι' αυτό: Πρώτον, σχεδόν κανένας άλλος προμηθευτής δεν προσφέρει στους βιομηχανικούς πελάτες του τόσο υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης και κατανόησης της εφαρμογής. Και: Κανένας άλλος πάροχος δεν προσφέρει ένα τόσο ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο, με το οποίο μπορούμε να καλύψουμε μια ολόκληρη διαδικασία, όπως η παραγωγή ενός στάτη, από μία μόνο πηγή."

Οι λύσεις της ZEISS καθιστούν τη διασφάλιση ποιότητας 30% πιο παραγωγική

Η GROB βασίζεται στην ZEISS PRISMO - μία από τις πιο ακριβείς μηχανές μέτρησης συντεταγμένων του είδους της. Το ZEISS ScanBox λειτουργεί ως αυτοματοποιημένη οπτική τρισδιάστατη μηχανή μέτρησης - επιτρέπει τόσο υψηλή αξιοπιστία της διαδικασίας όσο και υψηλή απόδοση. Η GROB βασίζεται επίσης στην αποδεδειγμένη τεχνολογία της ZEISS για τη μικροσκοπία με το ZEISS Axio Imager, ένα ανοικτό σύστημα μικροσκοπίου για αυτοματοποιημένη έρευνα υλικών.

Περισσότερα νέα