Κατάλογος
Κατάλογος

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

15.11.2023 01:11

Σε νέα μονοπάτια με τους δομικούς αποσβεστήρες TUBUS της ACE: η καινοτομία για αναπηρικό αμαξίδιο ενός άξονα από την Hoss Mobility

Υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης στο σχεδιασμό των αναπηρικών αμαξιδίων. Αυτό αποδεικνύεται από το μονοαξονικό Hoss Mobility, το οποίο αναπτύχθηκε με βάση ένα Segway. Το ηλεκτρικό αναπηρικό αμαξίδιο της ομώνυμης αυστριακής εταιρείας είναι ευέλικτο και παντός εδάφους. Η ομάδα με επικεφαλής τον ιδρυτή και ηλεκτρολόγο μηχανικό Lukas Rigler έχει εγκαταστήσει δομικούς αποσβεστήρες από την ACE για να εξασφαλίσει άνεση για άτομα με περιορισμένη κινητικότητα σε οποιαδήποτε επιφάνεια.

Η χρήση των Segways ως βάση για τα αναπηρικά αμαξίδια του μέλλοντος φαίνεται αρχικά παράδοξη. Εξάλλου, ακόμη και τα άτομα χωρίς αναπηρία λαμβάνουν οδηγίες όταν χρησιμοποιούν για πρώτη φορά το όχημα αναψυχής, προκειμένου να αποφύγουν την πτώση ή τα ατυχήματα. Το ζήτημα της ασφάλειας είναι ακόμη πιο σημαντικό για τα άτομα που χρησιμοποιούν αναπηρικά αμαξίδια για να μετακινηθούν και θέλουν να ξεφύγουν από την πεπατημένη. Η καινοτομία της ομάδας του Lukas Rigler, ο οποίος σκέφτηκε την ιδέα του αναπηρικού αμαξιδίου περισσότερο τυχαία, απευθύνεται ειδικά σε αυτούς τους ανθρώπους: "Όταν αποχωρίστηκα το ιδιωτικό μου Segway, με έκπληξη διαπίστωσα ότι αγοραστής ήταν ένας χρήστης αναπηρικού αμαξιδίου. Ήθελε να το μετατρέψει σε έναν νέο τύπο αναπηρικού αμαξιδίου. Μόνο τότε συνειδητοποίησα την προστιθέμενη αξία της τεχνολογίας ενός άξονα." Στον τομέα των αναπηρικών αμαξιδίων, ο χειρισμός και η διαισθητική λειτουργία ενός Segway είναι όντως επαναστατικά, και όχι μόνο για σχεδιαστές όπως ο Lukas Rigler. Ο σχεδιασμός, τον οποίο τελειοποίησε μαζί με τον τεχνικό κίνησης Dominik Lorenz και τον παρέδωσε πάνω από 200 φορές, καθιστά για πρώτη φορά δυνατή τη στροφή επί τόπου ενώ κάθεσαι σε αναπηρικό αμαξίδιο, την οδήγηση σε ανηφόρες και κατωφέρειες, ακόμη και την ασφαλή διέλευση από χιονισμένο έδαφος - και όλα αυτά με συμπαγείς διαστάσεις. Οι μεγαλύτεροι τροχοί σε σύγκριση με τους μικρούς τροχούς των εμπορικά διαθέσιμων μοντέλων αποδεικνύονται επίσης πλεονέκτημα. Αυτό φάνηκε όταν βοήθησε τον αγοραστή του παλιού του Segway να πραγματοποιήσει τη μετατροπή και να αναπτύξει το πρωτότυπο του Hoss Mobility. Προκειμένου να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες της αυτοεξισορροπητικής κίνησης Segway, ο σχεδιαστής δημιούργησε ένα αναπηρικό αμαξίδιο από το μηδέν.


Οι ταχύτητες και η κατάλληλη απόσβεση ως προκλήσεις

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του αναπηρικού αμαξιδίου του, που βαφτίστηκε "Hoss", και το κλειδί για τον διαισθητικό χειρισμό του είναι η ικανότητα του μονοαξονικού οχήματος να σταθεροποιείται δυναμικά. Για να το εξηγήσει αυτό, ο Lukas Rigler κάνει μια σύγκριση με το πιο οικείο διαισθητικό μέσο μετακίνησης, το σώμα μας: "Αν κάποιος γέρνει προς τα εμπρός χωρίς να κινεί τα πόδια του, θα πέσει στη μύτη του. Προκειμένου να αποτρέψει την πτώση, ο εγκέφαλος σου λέει να κινήσεις το ένα πόδι προς τα εμπρός εκείνη τη στιγμή. Έτσι, αν σκύψετε προς τα εμπρός, αναπόφευκτα κινείστε προς τα εμπρός, ένα βήμα κάθε φορά. Το άλογό μας κάνει το ίδιο, αλλά με ρόδες αντί για πόδια. Ισχυροί επεξεργαστές και ηλεκτρικοί κινητήρες αναλαμβάνουν τη λειτουργία του εγκεφάλου και των μυών στο όχημά μας. Και οι αισθητήρες κίνησης και κλίσης προστατεύουν από την πτώση." Αυτοί έχουν το καθήκον να αναλύουν συνεχώς την οδηγική συμπεριφορά, ενώ ένα ανεξάρτητο μηχανικό σύστημα στήριξης σταθεροποιεί το αναπηρικό αμαξίδιο με τροχούς μπροστά και πίσω, αν χρειαστεί. Ένας μηχανισμός αναδίπλωσης επεκτείνεται αμέσως σε περίπτωση βλάβης του συστήματος και φέρνει το Hoss σε ακινησία. Ενώ ένα συμβατικό ηλεκτρικό αναπηρικό αμαξίδιο μπορεί συνήθως να κινηθεί με ταχύτητα περίπου 6 km/h, το Hoss Mobility μπορεί να φτάσει ταχύτητες 15 km/h. Σύμφωνα με τον ειδικό σε θέματα κίνησης Dominik Lorenz, τα άτομα με περιορισμένη κινητικότητα θέλουν να περιορίζονται όσο το δυνατόν λιγότερο όταν πρόκειται για οδηγική απόλαυση.

Μία από τις προκλήσεις που αντιμετώπισε η ομάδα ήταν οι συγκριτικά υψηλές ταχύτητες που μπορεί να επιτύχει ένα Hoss Mobility σε επίπεδο έδαφος. Μακροπρόθεσμα, αυτό επιβαρύνει πολύ την ανατομία του αναβάτη, ειδικά σε ανώμαλο έδαφος. Ο Lukas Rigler αντιμετώπισε και αυτό το σχετικό με το σχεδιασμό καθήκον μάλλον τυχαία κατά τη διάρκεια της εξέλιξης προς την παραγωγή σειράς και σημειώνει: "Είναι ενδιαφέρον ότι κατά τη διάρκεια της έρευνας, για παράδειγμα σε περίπτερα εμπορικών εκθέσεων, σχεδόν κανείς σε αναπηρικό αμαξίδιο δεν μου έθεσε το θέμα της καλύτερης απορρόφησης. Η εντύπωση ήταν περισσότερο ότι τα αναπηρικά αμαξίδια είναι έτσι όπως είναι και πρέπει να τα συνηθίσεις. Μόνο όταν ήρθε ένας υποψήφιος πελάτης να με επισκεφτεί, συνειδητοποίησα το θέμα της απορρόφησης. Ο κύριος είχε ένα χειροκίνητο αναπηρικό αμαξίδιο που έμοιαζε σαν να το είχε πειράξει ο Angus MacGyver, και μια σημαντική τροποποίηση που είχε κατασκευάσει ο ίδιος ο χρήστης ήταν η απόσβεσή του." Ενώ ο Lukas Rigler είχε σκεφτεί ανεξάρτητες αναρτήσεις, αμορτισέρ και ελατήρια αερίου, ο άνθρωπος του έδωσε την ιδέα να μετατρέψει το κάθισμα στο σύνολό του σε μια ζώνη απόσβεσης και άνεσης. Για να ξεπεράσει αυτή την πρόκληση, ξεκίνησε μια αναζήτηση στο διαδίκτυο.


Απόσβεση στερεάς κατάστασης με τη μορφή του TUBUS από την ACE ως λύση

Τα μάτια του έπεσαν γρήγορα στην ACE Stoßdämpfer GmbH. Η ευρεία γκάμα προϊόντων και ο καλά δομημένος δικτυακός τόπος www.ace-ace.de έπεισαν. Επιπλέον, η ύπαρξη δικής της δομής πωλήσεων στην Αυστρία διευκόλυνε ακόμη περισσότερο την αρχική επαφή. Η συνεργασία επί τόπου αποδείχθηκε τόσο απλή όσο και στοχευμένη. Αν και ο μηχανικός σχεδιασμού είχε σκεφτεί μια πρακτική λύση με υδραυλικά εξαρτήματα, ο Hans-Jürgen Greindl, ο υπεύθυνος μηχανικός πωλήσεων της ACE Stoßdämpfer GmbH, τον εξέπληξε με τη δική του έρευνα και μια πολύ πιο οικονομική εναλλακτική πρόταση. "Η επαφή μου στην ACE πρότεινε τους αποσβεστήρες στερεάς κατάστασης ως έξυπνη επιλογή για την απορρόφηση του καθίσματος. Οι δομικοί αποσβεστήρες της ACE που είχε στο μυαλό του είναι λιγότερο ευαίσθητοι στη βρωμιά, δεν έχουν οδηγούς ή άλλα ευαίσθητα μέρη και επομένως είναι σχεδόν άφθαρτοι. Μετά από μερικές δοκιμές στο δρόμο, πείστηκα", θυμάται ο Lukas Rigler. Για τους ειδικούς της ACE δεν υπήρχε καμία αμφιβολία ότι οι TUBUS, οι οποίοι ονομάζονται TUBUS λόγω του σχήματος που μοιάζει με σωλήνα, θα εκπλήρωναν τη δουλειά τους, και όχι μόνο λόγω του σχεδιασμού. Οι μηχανικοί από το Langenfeld στη Ρηνανία μπορούσαν επίσης να ανατρέξουν στην εμπειρία από μια άλλη εφαρμογή. Τα TUBUS έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί για την επιτυχή βελτιστοποίηση των οδηγικών χαρακτηριστικών των ηλεκτρικών σκούτερ για πιλότους διαφορετικού βάρους. Σε αυτές τις εξατομικευμένες λύσεις, οι μηχανικοί σχεδιασμού της ACE χρησιμοποίησαν διαφορετικούς δομικούς αποσβεστήρες για διαφορετικές κατηγορίες βάρους.
www.ace-ace.de/de/news/angepasste-daempfung-fuer-hochwertige-e-roller?filter=1:10:1

Η Hoss Mobility GmbH αποφάσισε υπέρ της οικογένειας προϊόντων TR της ACE από έναν μεγάλο αριθμό πάνω από 150 τυποποιημένων μεμονωμένων λύσεων. Αυτή χαρακτηρίζεται από την ήπια επιβράδυνση. Ο συμπαγής σχεδιασμός αυτών των ευέλικτων αναπηρικών αμαξιδίων είναι ζωτικής σημασίας προκειμένου να αξιοποιηθούν στο έπακρο τα πλεονεκτήματά τους. Οι τύποι TR έχουν αναπτυχθεί ειδικά για μέγιστη διαδρομή μεταξύ 12 και 60 mm με ελάχιστο συνολικό ύψος, με αποτέλεσμα η απορρόφηση ενέργειας ανά διαδρομή να κυμαίνεται από 1,2 Nm έως 146 Nm. Οι αποσβεστήρες διατίθενται σε μορφές με διαμέτρους από 29 mm έως 100 mm. Όλα αυτά τα στοιχεία που δεν χρειάζονται συντήρηση και είναι έτοιμα για εγκατάσταση είναι κατασκευασμένα από ελαστομερές συμπολυεστέρα, το οποίο θερμαίνεται μόνο ελαφρώς και συνεπώς εξασφαλίζει σταθερή απόσβεση. Σε σύγκριση με άλλα στοιχεία που επιβραδύνουν τις αδρανειακές δυνάμεις, όπως οι αποσβεστήρες από καουτσούκ ή τα χαλύβδινα ελατήρια, τα TUBUS εντυπωσιάζουν με διάρκεια ζωής που ξεπερνά το 1 εκατομμύριο διαδρομές φορτίου, καθιστώντας τα κατάλληλα για συνεχή λειτουργία εκτός δρόμου και θεωρητικά ακόμη και κατάλληλα για κληρονομιά από τη μία γενιά οδηγών στην επόμενη.


Σε αυτή την εφαρμογή, τοποθετούνται μοντέλα τύπου TR63-43. Ο πρώτος αριθμός δηλώνει τη διάμετρο του εξαρτήματος, ο δεύτερος τη μέγιστη διαδρομή. Αυτός ο τύπος είναι σε θέση να μειώσει 12,0 Nm/διαδρομή. Για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, ακόμη και 17,0 Nm/διαδρομή θα ήταν επιτρεπτά. Όταν δεν τοποθετούνται στην επαναστατική αναπηρική καρέκλα ενός άξονα, τα TUBUS αυτής της σειράς είναι κατάλληλα ως απόσβεση τελικής θέσης σε γραμμικούς άξονες, σε εργαλειομηχανές και εργαλειομηχανές, σε υδραυλικές και πνευματικές συσκευές, συσκευές χειρισμού και άλλες εφαρμογές. Δεδομένου ότι μπορούν να τοποθετηθούν γρήγορα και εύκολα κάτω από το κάθισμα οποιουδήποτε Hoss Mobility χρησιμοποιώντας μια ειδική βίδα, πολλά άτομα με αναπηρία επωφελούνται ήδη από μια σημαντική βελτίωση της ποιότητας ζωής τους.

Περισσότερα νέα